Sterownik Kelly KLS – konfiguracja

Jak skonfigurować sterownik Kelly KLS

Konfiguracja dotyczy wszystkich sterowników Kelly z serii KLS, niezależnie od rozmiaru czy napięcia pracy sterownika.

Podstawowe parametry do konfiguracji
sterownika Kelly KLS

Aby sterownik zaczął działać, należy skonfigurować następujące pola w programie: 2 zakładki.

  • Low Volt: Napięcie odcięcia napędu przy rozładowanej baterii
  • Over Volt: Napięcie odcięcia napędu i hamowania regeneracyjnego przy nadmiernie naładowanej baterii
  • Current Parcent: Prąd fazowy zasilania silnika wyrażany w % prądu maksymalnego sterownika
  • Battry Limit: Prąd pobierany z baterii wyrażany w % ustawionego prądu fazowego
  • Identification Angle: Test Halli: 85 = normalna praca / 170 = test Halli po restarcie sterownika
  • TPS Type: Typ manetki 1: potencjometr 0-5V, 2: Manetka z czujnikiem Halla
  • Change Direction: Zmiana kierunku obrotu silnika przód/tył, jeżeli kręci się w nieprawidłową stronę po teście Halli
  • Motor Poles: Ilość sztuk (nie par) magnesów w silniku
  • Speed Sensor Type: Typ czujników położenia wirnika 2: czujniki Halla

Procedura pierwszego uruchomienia
i sparowania silnika ze sterownikiem

Zmiany w zakładce Vehicle:
1. Ustaw napięcie pracy sterownika min. maks.:
Dla pola „Low Volt”: wpisz: 3.0 V * ilość sekcji w akumulatorze oraz „Over Volt”: wpisz (4.2 V * ilość sekcji w akumulatorze) + 2.0 V.
Przykładowo:

„Low Volt”: 39 V
„Over Volt”: 57 V

„Low Volt”: 48 V
„Over Volt”: 69 V

„Low Volt”: 60 V
„Over Volt”: 86 V

2. Wstępnie ogranicz prądy sterownika do 30%: „Current Percent” oraz „Battry Limit”.
3. Ustaw typ manetki na wartość 2 (dla manetki opartej o czujnik Halla – większość w ebike): „TPS Type”.
4. Ustaw parametr „Identification Angle” na wartość 170 – to wymusi uruchomienie testu Halli po restarcie sterownika.

Zmiany w zakładce Motor:
5. Ustaw parametr: „Motor Poles” – wpisz ilość magnesów (nie par).
6. Ustaw parametr: „Sensor type” – wpisz 2 dla czujników Halla.

Test Halli /sparowanie sterownika z silnikiem:
7. Wciśnij przycisk: „Write”, „OK”, „Quit”.
8. Odepnij kabel USB.
9. Uruchom ponownie rower / sterownik.
10. Poczekaj aż wykona się test Halli, koło będzie się kręcić, a na koniec zacznie migać czerwona dioda kodem 3,2 internal reset – oznacza, że jest ok i test Halli się zakończył.
11. Uruchom ponownie rower / sterownik.
12. Zadaj delikatnie manetkę gazu i sprawdź kierunek obrotów koła.
13. W razie konieczności połącz się programem i zmień kierunek obrotu koła / zmień „ptaszek” – „Change dir”. Wciśnij: przycisk „Write” i uruchom sterownik od nowa.
14. Wykonaj jazdę próbną.
15. Podnoś prądy  „Current Percent” i „Battry Limit” (zakładka „Vehicle”) wg uznania i potrzeb.
16. W razie potrzeby skonfiguruj pozostałe parametry konfiguracyjne (nie pogrubione na liście w tabeli do pobrania z opisem parametrów).

Jak ulepszyć i wzbogacić działanie
sterownika Kelly KLS?

Sterownik Kelly KLS pod względem swoich małych gabarytów i bardzo dobrych osiągów (prąd ciągły 50 A, chwilowy 120 A) jest naprawdę godny polecenia. Niestety jest bardzo ograniczony w swojej funkcjonalności, ponieważ ma tylko możliwość podłączenia manetki gazu. Nie oferuje nic więcej. Dlatego też, do tego sterownika można dołożyć komputer pokładowy MPe, który oprócz dołożenia wspomagania PAS (czujnik momentu obrotowego oraz czujnik pedałowania), da nam szereg innych możliwości, m.in.:

  • informacje o pozostałym zasięgu
  • możliwość zabezpieczenia przed przegrzaniem, np. baterii, czy silnika (z funkcją odcięcia napędu)
  • limitowanie mocy manetki
  • ustawienia limitu mocy wspomagania pedałowania (pełna dowolność – np. 250 W)
  • tempomat
  • i wiele innych

My cenimy sobie dołożenie czujnika nacisku na pedały. Jazda z tym komputerem jest bardzo komfortowa, bezpieczna i sprawia wiele frajdy, a nawet poprawia kondycję 🙂.

Całą ofertę komputera MPe można zobaczyć na stronie o tym urządzeniu:

Film z konfiguracją sterownika Kelly KLS

Poniżej zobaczysz film z konfiguracji podstawowych parametrów sterownika Kelly KLS.
Jeżeli masz pytania, to zadaj je w komentarzu na dole artykułu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *