Silnik BIONX – przer贸bka

Silnik Bionx - przer贸bka

Zacznij od obejrzenia odcinka o przer贸bce na YT 馃檪

Dlaczego ten silnik?

  1. Polecam ten silnik wszystkim majsterkowiczom, kt贸rzy buduj膮 rower do 1500W.聽聽
  2. Silniczek jest tani do dostania na rynku wt贸rnym, poniewa偶 ludzie sprowadzaj膮 rowery z tymi systemami jako uszkodzone, przerabiaj膮 je na zwyk艂e rowery i sprzedaj膮 ko艂a jako nie sprawdzone lub uszkodzone. Bardzo mo偶liwe 偶e s膮 faktycznie uszkodzone, ale nam to zupe艂nie nie przeszkadza!聽
  3. Najcz臋艣ciej psuj膮 si臋 w tych systemach kontrolery, kt贸re s膮 wewn膮trz silnika, a my w艂a艣nie ten kontroler wyrzucamy!聽
  4. Silnik jest lekki (ok 4,5kg),聽 bezprzek艂adniowy (co czyni go bezawaryjnym),聽
  5. posiada czujniki halla (lepszy start od zera niz bezczujnikowy).聽
  6. Dobrze wygl膮da i dobrze pcha do 1500W 馃檪

O co chodzi w przer贸bce?

Przerabiamy ten silnik na zewn臋trzny kontroler i dodajemy mu zabezpieczenie termiczne przed przegrzaniem, a przy okazji rozbi贸rki wymieniamy 艂o偶yska na nowe.聽

Tak przerobiony silnik mo偶emy pod艂膮czy膰 do dowolnego sterownika/kontorlera silnika BLDC, obs艂uguj膮cego czujniki halla (wi臋kszo艣膰 to ma). O mocy w rowerach elektrycznych decyduje g艂贸wnie kontroler, tak偶e nie jeste艣my ograniczeni jedynie do ustawowych 250W.聽

Ten silnik poci膮gnie nawet 1500W bez uszczerbku na zdrowiu 馃檪聽Wi臋cej nie ma co 艂adowa膰 w ten silnik, poniewa偶 o sprawno艣ci silnika decyduj膮 r贸wnie偶 u偶yte magnesy, a te s膮 niewielkie i pchanie nawet wi臋kszej mocy w ten silnik i tak nam znacz膮co nie poprawi osi膮g贸w.

Co nam b臋dzie potrzebne?

Na szcz臋艣cie ta lista nie jest d艂uga:

  • 艣ci膮gacz do 艂o偶ysk/k贸艂 pasowych na tyle du偶y aby chwyci艂 obw贸d silnika
  • opalarka/palnik
  • imad艂o
  • przew贸d LIYCY 8×0,25mm2 (1,5mb)
  • przew贸d 1,5mm2 w izolacji silikonowej (3×1,5mb)
  • pecionka/oplot poliestrowy
  • opaski kablowe
  • koszulki termokurczliwe
  • 艂o偶yska 6003 z luzem C3 2szt
  • zabezpieczenie termiczne 145stopni C
  • czujnik temperatury LM35
  • klej termoprzewodz膮cy powyzej 200stC
  • spray samochodowy czarny p贸艂mat (do felg, zderzakow itp)
  • m艂otek
  • nasadki/tulejki wo wybicia i wbicia lozysk
  • spryskiwacz z wod膮, szmatki

POWODZENIA!

GALERIA ZDJ臉膯

Zach臋camy Was do bycia na bie偶膮co 馃檪:

Grupa e-BIKEL-owcy dla fan贸w pojazd贸w elektrycznych

Grupa e-BIKEL-owcy

W grupie wymieniamy si臋 do艣wiadczeniami i uwagami, na temat pojazd贸w elektrycznych

Komentarze

    1. Kolego Arku – w necie niema nic na temat Bionxa z biegami ale na OLX kto艣 sprzedaje taki 艣ilnik przerobiony na zew. sterowniki, wi臋c jest to mo偶liwe. Jedyne co mi przychodzi do g艂owy to skontaktuj si臋 ze sprzedawc膮 tego 艣ilnika na Olx i popro艣 o namiary na cz艂owieka kt贸ry go przerobi艂. Jak ogarniesz temat to si臋 podziel – powodzenia .

  1. Kawa艂 dobrej roboty ?. Brawo TY. Natchno艂e艣 mnie do przer贸bki i …. zacz臋艂y si臋 problemy . Silnik G2 zakupi艂em po przej艣ciach i mam pop臋kany wirnik . Czym to skleji膰 ? Distal mo偶e by膰 ? Mo偶e autoweld cx80. Brakuje mi te偶 nakr臋tek na o艣 (krzyw膮 o艣 – wyprostuje ?) a nie wiem jakie kupi膰 w okolicznym sklepie nie maj膮 .

      1. 3 generacja najgorsza haha no to pojecha艂e艣 dla wielu jedna z lepszych w por贸wnaniu do mojej 1 i 2 wcze艣niejszych zdecydowanie najlepsza i z najlepszym kopem ocena z autopsji u偶ytkowania przez 6 lat elektryk贸w na bionxie

  2. U mnie w BIONX-ie I generacji p臋k艂a obudowa od strony tarczy hamulcowej, gdyby kto艣 mia艂 silnik na cz臋艣ci, i chcia艂 odsprzeda膰 by艂bym wdzi臋czny.

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *