Silnik BIONX – przeróbka

Silnik Bionx - przeróbka

Zacznij od obejrzenia odcinka o przeróbce na YT 🙂

Dlaczego ten silnik?

  1. Polecam ten silnik wszystkim majsterkowiczom, którzy budują rower do 1500W.  
  2. Silniczek jest tani do dostania na rynku wtórnym, ponieważ ludzie sprowadzają rowery z tymi systemami jako uszkodzone, przerabiają je na zwykłe rowery i sprzedają koła jako nie sprawdzone lub uszkodzone. Bardzo możliwe że są faktycznie uszkodzone, ale nam to zupełnie nie przeszkadza!  
  3. Najczęściej psują się w tych systemach kontrolery, które są wewnątrz silnika, a my właśnie ten kontroler wyrzucamy! 
  4. Silnik jest lekki (ok 4,5kg)bezprzekładniowy (co czyni go bezawaryjnym), 
  5. posiada czujniki halla (lepszy start od zera niz bezczujnikowy). 
  6. Dobrze wygląda i dobrze pcha do 1500W 🙂

O co chodzi w przeróbce?

Przerabiamy ten silnik na zewnętrzny kontroler i dodajemy mu zabezpieczenie termiczne przed przegrzaniem, a przy okazji rozbiórki wymieniamy łożyska na nowe. 

Tak przerobiony silnik możemy podłączyć do dowolnego sterownika/kontorlera silnika BLDC, obsługującego czujniki halla (większość to ma). O mocy w rowerach elektrycznych decyduje głównie kontroler, także nie jesteśmy ograniczeni jedynie do ustawowych 250W. 

Ten silnik pociągnie nawet 1500W bez uszczerbku na zdrowiu 🙂 Więcej nie ma co ładować w ten silnik, ponieważ o sprawności silnika decydują również użyte magnesy, a te są niewielkie i pchanie nawet większej mocy w ten silnik i tak nam znacząco nie poprawi osiągów.

Co nam będzie potrzebne?

Na szczęście ta lista nie jest długa:

  • ściągacz do łożysk/kół pasowych na tyle duży aby chwycił obwód silnika
  • opalarka/palnik
  • imadło
  • przewód LIYCY 8×0,25mm2 (1,5mb)
  • przewód 1,5mm2 w izolacji silikonowej (3×1,5mb)
  • pecionka/oplot poliestrowy
  • opaski kablowe
  • koszulki termokurczliwe
  • łożyska 6003 z luzem C3 2szt
  • zabezpieczenie termiczne 145stopni C
  • czujnik temperatury LM35
  • klej termoprzewodzący powyzej 200stC
  • spray samochodowy czarny półmat (do felg, zderzakow itp)
  • młotek
  • nasadki/tulejki wo wybicia i wbicia lozysk
  • spryskiwacz z wodą, szmatki

POWODZENIA!

GALERIA ZDJĘĆ

Zachęcamy Was do bycia na bieżąco 🙂:

Grupa e-Bikel-owcy dla fanów pojazdów elektrycznych

Grupa e-BIKEL-owcy

W grupie wymieniamy się doświadczeniami i uwagami, na temat pojazdów elektrycznych

Komentarze

    1. Kolego Arku – w necie niema nic na temat Bionxa z biegami ale na OLX ktoś sprzedaje taki śilnik przerobiony na zew. sterowniki, więc jest to możliwe. Jedyne co mi przychodzi do głowy to skontaktuj się ze sprzedawcą tego śilnika na Olx i poproś o namiary na człowieka który go przerobił. Jak ogarniesz temat to się podziel – powodzenia .

  1. Kawał dobrej roboty ?. Brawo TY. Natchnołeś mnie do przeróbki i …. zaczęły się problemy . Silnik G2 zakupiłem po przejściach i mam popękany wirnik . Czym to sklejić ? Distal może być ? Może autoweld cx80. Brakuje mi też nakrętek na oś (krzywą oś – wyprostuje ?) a nie wiem jakie kupić w okolicznym sklepie nie mają .

      1. 3 generacja najgorsza haha no to pojechałeś dla wielu jedna z lepszych w porównaniu do mojej 1 i 2 wcześniejszych zdecydowanie najlepsza i z najlepszym kopem ocena z autopsji użytkowania przez 6 lat elektryków na bionxie

  2. U mnie w BIONX-ie I generacji pękła obudowa od strony tarczy hamulcowej, gdyby ktoś miał silnik na części, i chciał odsprzedać byłbym wdzięczny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *