Przerabiamy ten silnik na zewnętrzny kontroler i dodajemy mu zabezpieczenie termiczne przed przegrzaniem, a przy okazji rozbiórki wymieniamy łożyska na nowe.
Tak przerobiony silnik możemy podłączyć do dowolnego sterownika/kontorlera silnika BLDC, obsługującego czujniki halla (większość to ma). O mocy w rowerach elektrycznych decyduje głównie kontroler, także nie jesteśmy ograniczeni jedynie do ustawowych 250W.
Ten silnik pociągnie nawet 1500W bez uszczerbku na zdrowiu 🙂 Więcej nie ma co ładować w ten silnik, ponieważ o sprawności silnika decydują również użyte magnesy, a te są niewielkie i pchanie nawet większej mocy w ten silnik i tak nam znacząco nie poprawi osiągów.
Posiadam silnik bionx serii D – z oznaczeniem 250W czy jest jakaś nadzieja i sens przerobienia tego silnika? Silnik ma bardzo dużą srednicę, co mogłoby przelozyc sie na moment obrotowy. Obudowa to tworzywo sztuczne. Jest nietknięty z plombą gwarancyjną od nowości. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji o sensowności, bądź korzyściach przerobienia tej nietypwej konstrukcji. Pozdrawiam
Napisał Pan w artykule, że silnik ten można podłączyć do dowolnego sterownika silnika bldc, natomiast znalazłem informację, że ten silnik nie współpracuje ze sterownikami sinus i wektorowych, tylko z blokowymi. Jaki sterownikbstosował Pan w swoim rowerze, czy były jakieś modyfikacje względem oryginału (nie mówię o silniku) i czy na dzień dzisiejszy ma nadal sens? Pozdrawiam
Witam,
na 100% fajnym i sprawdzonym sterownikiem sinus, który u mojego brata pięknie działa jest Kelly KLS4812S.
Mnie również doszły słuchy, że na niektórych sterownikach , niektóre egzemplarze bionxa nie chciały pracować.
Nie potrafię powiedzieć na jakich sterownikach nie działą i dlaczego, ponieważ osobiście nie przerabiałem takiego przypadku.
Na dzień dzisiejszy silnik bionx nadal może być atrakcyjny jeżęli przeróbkę zrobi się samodzielnie (zlecenie jest nieopłacalne).
Bionx ma tę przewagę, że jest dość lekki – ok 4kg. Oczywiście jest też odpowiednio słabszy niż cięższa konkurencja.
Pozdrawiam
Witam interesuje mnie konwersja silnika Bionx 2-gen.z 3-biegami w pieście na zewnętrzny sterownik.
Mam taki silnik do przeróbki.Sam nie chce sie podjąc tej przeróbki .
To jest praca z serii „zrób to sam”. Nikt się tego nie podejmie, no chyba że się sporo zapłaci… a wtedy to jest w ogóle nieopłacalne.
Jaki byłby koszt takiej modyfikacji?
Nieopłacalne dla Ciebie byś to zlecił do kogoś, to są prace typu: zrób to sam. Ciężko będzie znaleźć kogoś, kto Ci to ogarnie za rozsądny budżet.