Koszt budowy e-bike z MPe

KOSZT BUDOWY e-BIKE z MPe

Ile kosztuje budowa roweru elektrycznego?

Budowa roweru elektrycznego to szeroka rozpiętość wydatków w przeróbce roweru na e-bike. Ceny mogą się tutaj wahać, nawet od 600 zł do ponad 30.000 tys. zł.

W tym artykule dowiecie się, jaki koszt my ponieśliśmy, budując nasz rower elektryczny „Minion”.

Cena e-bike wraz z komputerem MPe

Pokażemy tutaj 2 opcje cenowe budowy roweru elektrycznego, uwzględniające zestaw komputera MPe z różnymi wyświetlaczami:

  • Komputer MPe (90A) z małym wyświetlaczem MiniOled
Cena budowy roweru elektrycznego z komputerem MPe i wyświetlaczem MiniOled
Cena budowy roweru elektrycznego z komputerem MPe i wyświetlaczem MiniOled
  • Komputer MPe (90A) z dużym, kolorowym wyświetlaczem MaxiColor 850C
Cena budowy roweru elektrycznego z komputerem MPe i wyświetlaczem MaxiColor 850C
Cena budowy roweru elektrycznego z komputerem MPe i wyświetlaczem MaxiColor 850C

Osiągi „Miniona"

Czas teraz przyjrzeć się, co nasz e-bike „potrafi”:

  • Masa pojazdu 28,5 kg. To, jak na rower elektryczny całkiem niski wynik.
  • Bateria 16S7P (1100Wh, ogniwa LGMJ1) pozwoli na przejechanie ok. 70 – 100 km (spokojna jazda do maks. 30km/h, w miarę płaskim terenie).
  • Prędkość maksymalna: 54 km/h.
  • Przyspieszenie 0-40km/h: 5,5s (test wykonany na sterowniku GT 1500, 45A)
  • Moc maksymalna (wskazania z komputera MPe): 2400W
  • Cicha praca sterownika Sabvoton Mini SVMC072045 45A. Początkowo długo mieliśmy sterownik blokowy GT 1500 45A, który cenowo wychodzi dużo taniej, niż Sabvoton. Jednak GT 1500 ma kilka minusów. O tym, dlaczego zapadła decyzja o zmianie sterownika przeczytacie: TUTAJ
  • Budowa skrzynki na elektronikę kosztowała sporo nerwów, o czasie nie mówiąc. Przeczytaj TUTAJ
  • Rama Kellys Madman 50 L, 21″ w naszym odczuciu jest dość duża, nawet przy wzroście 180 cm. W terenie czasem ciut mniejsza rama (M, 19′) byłaby „wygodniejsza”.
  • Rozmiar kół / opon: 27,5″ / 2.2
  • Dla tego roweru brakuje na pewno pełnej amortyzacji. Choć sztyca amortyzowana NCX daje dużo większy komfort jazdy, niż bez niej. Polecamy to rozwiązanie, do każdego roweru bez tylnej amortyzacji. Świetnie amortyzuje wyboje na drodze (kupując z poniższego źródła wspierasz naszą działalność, nie tracąc przy tym „złotówki” – tzw. link afiliacyjny).

Dodatkowe możliwości dla roweru elektrycznego -

komputer MPe

Powyżej zobaczyliście koszty, jakie ponieśliśmy, przerabiając go na rower elektryczny tej klasy. Minion został dodatkowo wyposażony w komputer MPe, który daje mu wiele niepowtarzalnych  możliwości. Dziś NIE WYOBRAŻAMY sobie jazdy bez tego komputera MPe. 

Mnóstwo dodatkowych możliwości dla roweru elektrycznego - komputer MPe
Mnóstwo dodatkowych możliwości dla roweru elektrycznego - komputer MPe

Cena komputera MPe

w stosunku do całościowych kosztów budowy e-bike

Budowa roweru elektrycznego potrafi sprawić ogromną satysfakcje. Zwłaszcza, jak już rower zacznie działać i nas wspomagać. To też często nie mały wydatek, ale czy wszystko trzeba mieć od razu? Często kupujemy, np. jakiś sterownik, ramę, pakiet baterii, a później wymieniamy na inny, mocniejszy, większy, lepszy. Ba, nie od dziś znana jest w środowisku elektryków podstępna i zaraźliwa choroba: watowica (więcej watów, więcej mocy, więcej adrenaliny). A za tym wszystkim stoi mała skarbona z dziurawym dnem. Im więcej napełniasz, tym szybkiej zapada się spód pod wpływem ciężaru. I „a piać od nowa”:

nowa skarbonka 🐷 (nowe pomysły)

nowa kasa 💲 (od pomysłu do realizacji)

ZAKUPY i NAGRODA 🚲 (np. komputera MPe)

Tak też wypływają złotówki, które dają nowe możliwości dla naszej pasji. A przecież jazda na rowerze elektrycznym to piękna pasja, ale też i hobby, które pozwala na zbudowanie super konstrukcji. 

Sami musimy zadecydować, na co chcemy przeznaczyć swoje zaoszczędzone złotówki. A nas cieszy fakt, że coraz więcej osób, decyduje się na zakup komputera MPe. Na dzień dzisiejszy to ponad 200 zestawów komputera MPe, które trafiło do naszych klientów, nie tylko w Polsce, ale i Holandii, Niemiec, Szwajcarii, czy Francji. Jesteśmy Wam wdzięczni, dziękujemy za zaufanie i tak duży, pozytywny odzew.

Komentarze

Jeżeli sami chcecie pochwalić się, ile Was kosztowała budowa roweru elektrycznego, napiszcie o tym w komentarzu na dole artykułu. Jesteśmy ciekawi.

I bądźcie na bieżąco 😎:

Grupa e-Bikel-owcy dla fanów pojazdów elektrycznych

Grupa e-BIKEL-owcy

W grupie na facebooku wymieniamy się doświadczeniami i uwagami, na temat pojazdów elektrycznych

Komentarze

    1. Ładowarka 8A to taki mój mały eksperyment na żywotność baterii z mocną łądowarką.
      Bateria zbudowana jest z ogniw LG MJ1 3500mAh, w konfiguracji 16S7P
      Producent zakłada ok. 300 cykli ładowania do spadku pojemności do 70% przy prądzie ładowania 0.5C do caje 1.75A na ogniwo
      Przy ładowarce 8A mamy 1.14A na ogniwo – czyli nie przekraczamy tego co zaleca producent przy szybkim ładowaniu.
      (Standardowy prąd ładowania producent podaje 680mA)
      Gdy ją świeżo zbudowałem, to miała 21Ah co daje 88% pojemności z etykiety ogniw.
      Aktualnie bateria w Minionku ma 19Ah co daje 79% pojemności z etykiety ogniw.
      Przejechane ma ponad 5000 km i ok. 90 cykli ładowania ładowarką 8A.
      Nie ma żadnych rozjazdów pomiędzy sekcjami.
      Nie było żadnych problemów z baterią, BMSem czy ładowarką.
      Spadek pojemności jest zauważalny, ale bateria nadal jest w dobrej kondycji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *