Bateria li-ion – proces montażu

Zgrzewać samemu?

Zgrzewanie baterii do roweru elektrycznego to dosyć żmudne zajęcie. Jednak opłaca się to zrobić we własnym zakresie, gdyż na tym elemencie możemy zaoszczędzić najwięcej pieniędzy. Przykładowo bateria, której zgrzewanie zaprezentuję kosztował mnie ok. 450zł. Jego pojemność to ok 570Wh (48V 13S6P, 12Ah) co wystarczy na pokonanie ok 50-70km rowerem ze sterownikiem 18A (max 850W).

Jak to zrobić

i co nam będzie potrzebne?

Cały proces zaprezentuję wam na poniższym filmie. Również pokażę tam narzędzia jakich użyłem. Niezbędna będzie zgrzewarka do ogniw, a o mojej zgrzewarce możecie poczytać w POPRZEDNIM WPISIE. Również jest tam schemat jej elektroniki. Ogniwa, których użyłem pochodzą z demontażu większego pakietu, ale mają parametry nominalne – są jak nowe. Cała idea zgrzewania jest taka sama dla wszystkich ogniw, a te, których ja użyłem to SONY 18650V3 2150mAh i udało mi się je kupić w cenie 4zł/szt. Zużyłem ok. 4mb. taśmy niklowanej w cenie 5,5zł za mb.

Galeria zgrzewania

Lutowanie BMS

Kosztorys

  • ogniwa SONY 18650V3 2150mAh (z rozpakietowania) 78*4zł = 312zł
  • taśma stalowa niklowana 8×0,15 4mb*5,5zł = 22zł
  • koszyki potrójne 52*0,7 = 36,4zł
  • BMS 13S 20A 66zł
  • złącza i przewody 10zł

Całość 446,4zł

Odwiedźcie nas tutaj i bądźcie na bieżąco:

Grupa e-BIKEL-owcy dla fanów pojazdów elektrycznych

Grupa e-BIKEL-owcy

W grupie wymieniamy się doświadczeniami i uwagami na temat pojazdów elektrycznych

3 myśli na temat “Bateria li-ion – proces montażu”

  1. Witam.
    Z chęcią poznam źródło gdzie można zakupić ogniwa w takiej cenie (zakładając realne parametry) i inne elementy. Również interesują mnie zakupy zza granicy.

    1. Szukaj w dziale sprzedam na forach związanych z rowerami elektrycznymi lub latarkami. Rowniez u TASa w sklepie mozna dosc tanio nabyc takie ogniwa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *