Instruktaże TSDZ2 – Youtube

Instruktaże TSDZ2 - Youtube

Temat budowy roweru z zastosowaniem napędu centralnego, a konkretnie silnika TSDZ2, pojawił się u nas w połowie 2019 roku. W związku z tym, na naszym kanale youtube pojawiło się sporo odcinków, dotyczących silnika TSDZ2. Pokazujemy w nich, m.in.:

  • jak działa i jak zbudowany jest silnik TSDZ2

  • nasze opinie i doświadczenia podczas jego użytkowania (testy również w górach)

  • instruktaże, jak poruszać się po wyświetlaczu KT LCD3 serwis i naprawa silnika TSDZ2

  • serwis i naprawa silnika TSDZ2

  • i oczywiście temat otwartego oprogramowania (więcej o open firmware przeczytacie w poprzednim artykule: otwarte oprogramowanie – silnik TSDZ2 

 

Utworzyliśmy specjalną playlistę, aby w jednym miejscu, łatwiej było odszukać wszystkie filmy:

OPIS ODCINKÓW

W tym poradniku pokażemy Wam krok po kroku, jak wgrać otwarte oprogramowanie. Proces nie należy do skomplikowanych. Wystarczy skromny warsztat, trochę czasu i cierpliwości i już mamy wgrane otwarte oprogramowanie.

W poprzednim artykule, w 20 krokach, opisujemy (również graficznie), jak to zrobić: Otwarte oprogramowanie – silnik TSDZ2

Zobaczcie odcinek: TSDZ2 – wgranie otwartego oprogramowania

W tym filmie opowiadamy o naszej przygodzie z silnikiem TSDZ2, zamontowanym we fullu MTB. Odcinek „cieszy się” największą popularnością całej playlisty, a także dużą liczbą pozytywnych komentarzy i 👍. Bardzo nam miło 😊. 

Pokazaliśmy tutaj:

 

  • jak zamontowaliśmy silnik TSDZ2 w rowerze Cube AMS 125pro

  • z jakimi problemami należy zmierzyć się podczas montażu w rowerze

  • jak dołożyć czujnik temperatury

  • jakie są nasze pierwsze odczucia z jazdy, po przeprogramowaniu silnika TSDZ2

To odcinek nie tylko z testów silnika TSDZ2 w górach. 

W naszych filmach mamy również na celu pokazanie Wam:

– pięknych okolic naszego kraju

– szlaków rowerowych

– a tutaj także nutki historii.

W teście silnika TSDZ2 wykorzystaliśmy przerobiony rower Cube AMS 125pro. Dla porównania mieliśmy rower Minion – 2,5kW nine continent 7X9. Podczas testów pokazujemy:

– jak zachowuje się te silniki w górzystym terenie

– czy mid-drive daje radę pokonać nawet i ponad 30% wzniesienia

– czy silnik TSDZ2 się przegrzewa

Zapraszamy do relacji: TSDZ2 MID-DRIVE / test w górach

To instruktaż, jak poruszać się po wyświetlaczu KT LCD3, po wgraniu otwartego oprogramowania. 

Dodatkowo przygotowaliśmy dla Was krótką ściągawkę z opisem grup funkcyjnych/ konfiguracyjnych (dostępna w jezyku polskim): https://bikel.pl/pliki/TSDZ2/PL-TSDZ2-KT_LCD3.pdf

Zobaczcie odcinek: Obsługa KT LCD3 dla TDSZ2

To pierwsze porównanie silników centralnych na naszym kanale. Wykorzystaliśmy tutaj 2 rowery Cube: jeden z silnikiem TSDZ2, drugi Bafang BBS02. 

Pokazujemy tutaj:

– różnice w budowie silników

– działanie systemów podczas testów na wzniesieniach

– Marka i Rafała (właściciela jednego z Cube) oceny kultury pracy tych systemów

Zobaczcie odcinek: Porównanie silników mid drive : BBS02 z TSDZ2

W tym odcinku pokazujemy, jak zamontować czujnik temperatury do silnika TSDZ2.

Proces pokazany w filmie jest trochę bardziej skomlikowany, ponieważ silnik TSDZ2 nie był przystosowany do montażu manetki gazu.

Co trzeba zrobić, w takim przypadku i jak wygląda cały ten proces, dowiecie się, oglądając odcinek:  TSDZ2 – montaż czujnika temperatury

Jest i pierwsza usterka silnika TSDZ2. Przebieg, w dniu awarii, 1300 km. 

Silnik został uszkodzony podczas Ani nauki jazdy, na tylnym kole. Mocny nacisk na korby, spowodował jego awarię.

Zobaczcie, co się stało i jak wyglądają początki nauki „akrobacji”: Popsułam silnik TSDZ2 / nauka jazdy na tylnym kole

Naprawiliśmy tutaj łożysko w silniku TSDZ2. 

W filmie pokazujemy też początek małego eksperymentu (minuta 14:40), który może stać się fajnym i ciekawym trikiem ochrony naszego silnika 👨‍🔧.

Cały ten proces zobaczycie tutaj: Naprawa łożyska w TSDZ2 – zrób to sam

Zapraszamy Was na kolejny odcinek z budowy silnika TSDZ2. Dowiecie się tutaj:

– czy i kiedy warto skontrolować stan czujnika nacisku na pedały

– jak wygląda zepsuty czujnik nacisku na pedały i na jakiej zasadzie działa

– skąd wiedzieć, kiedy czujnik pas jest uszkodzony mechanicznie

– które elementy zaczynają się zużywać, po przejechaniu 1300 km

– jak wydłużyć żywotność silnika TSDZ2

– co zrobić, gdy czujnik nacisku jest źle skalibrowany

Zobaczcie video: Kontrola stanu czujnika nacisku w silniku TSDZ2

Zachęcamy Was również do subskrybowania naszego kanału, aby nie omijało Was nic ciekawego 😊.

Bądźcie także na bieżąco:

Grupa e-Bikel-owcy dla fanów pojazdów elektrycznych

Grupa e-BIKEL-owcy

W grupie wymieniamy się doświadczeniami i uwagami, na temat pojazdów elektrycznych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *