Temat budowy roweru z zastosowaniem napędu centralnego, a konkretnie silnika TSDZ2, pojawił się u nas w połowie 2019 roku. W związku z tym, na naszym kanale youtube pojawiło się sporo odcinków, dotyczących silnika TSDZ2. Pokazujemy w nich, m.in.:
jak działa i jak zbudowany jest silnik TSDZ2
nasze opinie i doświadczenia podczas jego użytkowania (testy również w górach)
instruktaże, jak poruszać się po wyświetlaczu KT LCD3 serwis i naprawa silnika TSDZ2
serwis i naprawa silnika TSDZ2
i oczywiście temat otwartego oprogramowania (więcej o open firmware przeczytacie w poprzednim artykule: otwarte oprogramowanie – silnik TSDZ2
Utworzyliśmy specjalną playlistę, aby w jednym miejscu, łatwiej było odszukać wszystkie filmy:
OPIS ODCINKÓW
Szczególnie polecamy obejrzeć ten odcinek – Zanim kupisz TSDZ2.
W tym poradniku pokażemy Wam krok po kroku, jak wgrać otwarte oprogramowanie. Proces nie należy do skomplikowanych. Wystarczy skromny warsztat, trochę czasu i cierpliwości i już mamy wgrane otwarte oprogramowanie.
W poprzednim artykule, w 20 krokach, opisujemy (również graficznie), jak to zrobić: Otwarte oprogramowanie – silnik TSDZ2
Zobaczcie odcinek: TSDZ2 – wgranie otwartego oprogramowania
W tym filmie opowiadamy o naszej przygodzie z silnikiem TSDZ2, zamontowanym we fullu MTB. Odcinek „cieszy się” największą popularnością całej playlisty, a także dużą liczbą pozytywnych komentarzy i 👍. Bardzo nam miło 😊.
Pokazaliśmy tutaj:
jak zamontowaliśmy silnik TSDZ2 w rowerze Cube AMS 125pro
z jakimi problemami należy zmierzyć się podczas montażu w rowerze
jak dołożyć czujnik temperatury
jakie są nasze pierwsze odczucia z jazdy, po przeprogramowaniu silnika TSDZ2
To odcinek nie tylko z testów silnika TSDZ2 w górach.
W naszych filmach mamy również na celu pokazanie Wam:
– pięknych okolic naszego kraju
– szlaków rowerowych
– a tutaj także nutki historii.
W teście silnika TSDZ2 wykorzystaliśmy przerobiony rower Cube AMS 125pro. Dla porównania mieliśmy rower Minion – 2,5kW nine continent 7X9. Podczas testów pokazujemy:
– jak zachowuje się te silniki w górzystym terenie
– czy mid-drive daje radę pokonać nawet i ponad 30% wzniesienia
– czy silnik TSDZ2 się przegrzewa
Zapraszamy do relacji: TSDZ2 MID-DRIVE / test w górach
To instruktaż, jak poruszać się po wyświetlaczu KT LCD3, po wgraniu otwartego oprogramowania.
Dodatkowo przygotowaliśmy dla Was krótką ściągawkę z opisem grup funkcyjnych/ konfiguracyjnych (dostępna w jezyku polskim): https://bikel.pl/pliki/TSDZ2/PL-TSDZ2-KT_LCD3.pdf
Zobaczcie odcinek: Obsługa KT LCD3 dla TDSZ2
To pierwsze porównanie silników centralnych na naszym kanale. Wykorzystaliśmy tutaj 2 rowery Cube: jeden z silnikiem TSDZ2, drugi Bafang BBS02.
Pokazujemy tutaj:
– różnice w budowie silników
– działanie systemów podczas testów na wzniesieniach
– Marka i Rafała (właściciela jednego z Cube) oceny kultury pracy tych systemów
Zobaczcie odcinek: Porównanie silników mid drive : BBS02 z TSDZ2
W tym odcinku pokazujemy, jak zamontować czujnik temperatury do silnika TSDZ2.
Proces pokazany w filmie jest trochę bardziej skomlikowany, ponieważ silnik TSDZ2 nie był przystosowany do montażu manetki gazu.
Co trzeba zrobić, w takim przypadku i jak wygląda cały ten proces, dowiecie się, oglądając odcinek: TSDZ2 – montaż czujnika temperatury
Jest i pierwsza usterka silnika TSDZ2. Przebieg, w dniu awarii, 1300 km.
Silnik został uszkodzony podczas Ani nauki jazdy, na tylnym kole. Mocny nacisk na korby, spowodował jego awarię.
Zobaczcie, co się stało i jak wyglądają początki nauki „akrobacji”: Popsułam silnik TSDZ2 / nauka jazdy na tylnym kole
Naprawiliśmy tutaj łożysko w silniku TSDZ2.
W filmie pokazujemy też początek małego eksperymentu (minuta 14:40), który może stać się fajnym i ciekawym trikiem ochrony naszego silnika 👨🔧.
Cały ten proces zobaczycie tutaj: Naprawa łożyska w TSDZ2 – zrób to sam
Zapraszamy Was na kolejny odcinek z budowy silnika TSDZ2. Dowiecie się tutaj:
– czy i kiedy warto skontrolować stan czujnika nacisku na pedały
– jak wygląda zepsuty czujnik nacisku na pedały i na jakiej zasadzie działa
– skąd wiedzieć, kiedy czujnik pas jest uszkodzony mechanicznie
– które elementy zaczynają się zużywać, po przejechaniu 1300 km
– jak wydłużyć żywotność silnika TSDZ2
– co zrobić, gdy czujnik nacisku jest źle skalibrowany
Zobaczcie video: Kontrola stanu czujnika nacisku w silniku TSDZ2
Zachęcamy Was również do subskrybowania naszego kanału, aby nie omijało Was nic ciekawego 😊.
Bądźcie także na bieżąco: