Przy chęci przeprogramowania TSDZ2 na open firmware (otwarte oprogramowanie), na dziś tj. lipiec 2021 r., sprawa wygląda tak:
1. Napęd TSDZ2:
Zdarzają się 2 wersje TSDZ2 z dwoma rodzajami kontrolerów silnika i można trafić na taką (najnowszą z roku 2021) wersję, której nie da się przeprogramować na otwarte oprogramowanie. Wówczas ratunkiem jest wymiana kontrolera. Czyli kupujemy, np. z Aliexpressu sam kontroler silnika, który to najprawdopodobniej będzie w starej odpowiedniej wersji. Także jest 50%/50% szans, że trafi się na taką wersję napędu, którą da się przeprogramować.
2. Wyświetlacz KT LCD3:
My używamy wersje 0.19 otwartego oprogramowania z wyświetlaczem KT LCD3. Jest ona stabilna, energooszczędna i prosta w codziennej obsłudze. Jednak zdarzają się już wersje wyświetlaczy KT LCD3, które mają zmienioną elektronikę i po przeprogramowaniu nie działają przyciski: góra i dół. Teoretycznie da się to jakoś przeprogramować, ale my jeszcze nie mieliśmy okazji trafić na taką wersję, żeby się tym pobawić. Także ponownie jest 50%/50% szans, że trafi się na taką wersję wyświetlacza, którą da się przeprogramować.
3. Wyświetlacz Bafang 850C/860C
Najnowsza wersja otwartego oprogramowania (860C_850C_SW102_v1.1.0) dedykowana jest do tych wyświetlaczy. Są też takie zestawy TSDZ2 do kupienia, w których od razu jest wyświetlacz 850C. Jednak tutaj znowu jest pułapka: najnowsze wyświetlacze 850C również mają inną elektronikę i nie pasuje do nich otwarte oprogramowanie. Wersji oprogramowania v1.1.0 do tych wyświetlaczy nie mamy przetestowanej, bo jej nie używamy, natomiast dochodzą nas słuchy, że jest ona ok. 20% mniej energooszczędna i bardziej grzeje silnik.
Podsumowując
Wydaje się, że najlepiej kupić zestaw TSDZ2 z dowolnym wyświetlaczem. Do tego dokupić wyświetlacz 860C. W tym wariancie mamy najmniejsze ryzyko niekompatybilności i ryzykujemy tylko tym, że kontroler w napędzie będzie wymagał wymiany. Tak pisaliśmy wcześniej, my nie używamy wersji oprogramowania v1.1.0 i wyświetlacza 860C także nie dajemy wsparcia dla jego konfiguracji.
W najgorszym wypadku, jeżeli okaże się, że kontrolera nie da się przeprogramować, a nie chcemy kupować zapasowego i go wymieniać, to zostaniemy z fabrycznym wyświetlaczem i fabrycznym oprogramowaniem. Dla nas ta opcja, dla tego napędu bez wgrania open source, jest już nieatrakcyjna.
Zachęcamy do komentarzy, jakie się Wam trafiły egzemplarze TSDZ2 i wyświetlaczy podczas zakupów.
Poniżej przedstawiamy artykuł, jak samodzielnie przeprogramować ten napęd:
Oraz opinie za i przeciw dla napędu TDZ2:
załoga Bikel.pl
Podzielę się takim doświadczeniem:
Otóż mam dwa zestawy TSDZ2. Jeden z wyświetlaczem VLCD5,a drugi z 850c.
Podmieniłem silnik od VLCD5 po naprawie (celem sprawdzenia) do rowera gdzie był zestaw z 850c. No i przejechałem elegancko z 8km,po czym napęd zablokował się.
Na wyświetlaczu błąd 30H ,a po podłączeniu oryginalnego VLCD5 pokazuje “Ser” i jedną kreskę baterii,pomimo że jest naładowana. Myślałem że się przegrzał,ale niestety błąd nie znika.
Czy ktoś wie jak to zresetować czy coś?
Witam chcę przerobić mój rower na elektryka za pomocą zestawu TSDZ2 z otwartym oprogramowaniem prosiłbym o polecenie gdzie najlepiej kupić taki zestaw