Silnik BIONX – przer贸bka

Silnik Bionx - przer贸bka

Zacznij od obejrzenia odcinka o przer贸bce na YT 馃檪

Dlaczego ten silnik?

  1. Polecam ten silnik wszystkim majsterkowiczom, kt贸rzy buduj膮 rower do 1500W.聽聽
  2. Silniczek jest tani do dostania na rynku wt贸rnym, poniewa偶 ludzie sprowadzaj膮 rowery z tymi systemami jako uszkodzone, przerabiaj膮 je na zwyk艂e rowery i sprzedaj膮 ko艂a jako nie sprawdzone lub uszkodzone. Bardzo mo偶liwe 偶e s膮 faktycznie uszkodzone, ale nam to zupe艂nie nie przeszkadza!聽
  3. Najcz臋艣ciej psuj膮 si臋 w tych systemach kontrolery, kt贸re s膮 wewn膮trz silnika, a my w艂a艣nie ten kontroler wyrzucamy!聽
  4. Silnik jest lekki (ok 4,5kg),聽 bezprzek艂adniowy (co czyni go bezawaryjnym),聽
  5. posiada czujniki halla (lepszy start od zera niz bezczujnikowy).聽
  6. Dobrze wygl膮da i dobrze pcha do 1500W 馃檪

O co chodzi w przer贸bce?

Przerabiamy ten silnik na zewn臋trzny kontroler i dodajemy mu zabezpieczenie termiczne przed przegrzaniem, a przy okazji rozbi贸rki wymieniamy 艂o偶yska na nowe.聽

Tak przerobiony silnik mo偶emy pod艂膮czy膰 do dowolnego sterownika/kontorlera silnika BLDC, obs艂uguj膮cego czujniki halla (wi臋kszo艣膰 to ma). O mocy w rowerach elektrycznych decyduje g艂贸wnie kontroler, tak偶e nie jeste艣my ograniczeni jedynie do ustawowych 250W.聽

Ten silnik poci膮gnie nawet 1500W bez uszczerbku na zdrowiu 馃檪聽Wi臋cej nie ma co 艂adowa膰 w ten silnik, poniewa偶 o sprawno艣ci silnika decyduj膮 r贸wnie偶 u偶yte magnesy, a te s膮 niewielkie i pchanie nawet wi臋kszej mocy w ten silnik i tak nam znacz膮co nie poprawi osi膮g贸w.

Co nam b臋dzie potrzebne?

Na szcz臋艣cie ta lista nie jest d艂uga:

  • 艣ci膮gacz do 艂o偶ysk/k贸艂 pasowych na tyle du偶y aby chwyci艂 obw贸d silnika
  • opalarka/palnik
  • imad艂o
  • przew贸d LIYCY 8×0,25mm2 (1,5mb)
  • przew贸d 1,5mm2 w izolacji silikonowej (3×1,5mb)
  • pecionka/oplot poliestrowy
  • opaski kablowe
  • koszulki termokurczliwe
  • 艂o偶yska 6003 z luzem C3 2szt
  • zabezpieczenie termiczne 145stopni C
  • czujnik temperatury LM35
  • klej termoprzewodz膮cy powyzej 200stC
  • spray samochodowy czarny p贸艂mat (do felg, zderzakow itp)
  • m艂otek
  • nasadki/tulejki wo wybicia i wbicia lozysk
  • spryskiwacz z wod膮, szmatki

POWODZENIA!

GALERIA ZDJ臉膯

Zach臋camy Was do bycia na bie偶膮co 馃檪:

Grupa e-BIKEL-owcy dla fan贸w pojazd贸w elektrycznych

Grupa e-BIKEL-owcy

W grupie wymieniamy si臋 do艣wiadczeniami i uwagami, na temat pojazd贸w elektrycznych

Komentarze

  1. 艢wietna robota ! gratuluje 馃檪 zainspirowa艂e艣 mnie do z艂o偶enia rowerka 馃檪
    ciekawi mnie jakiego sterownika u偶ywasz dla takiego silnika?

    pozwodzenia w kolejnych projektach !
    czekam na opisy i filmy

    1. Hej – dzi臋ki 馃檪 polecam w艂asnor臋czne posk艂adanie e-bike’a bo to daje duzo frajdy 馃檪 do tego silnika to np sterownik GT500 30A 48V

  2. Witam interesuje mnie przer贸bka roweru Sparta ion to znaczy wyj臋cie wewn臋trznej elektroniki z ko艂a zast膮pienie zewn臋trzn膮 to znaczy sterownik plus manetka ewentualnie czujnik pas 偶eby mo偶na by艂o zastosowa膰 do tego roweru ka偶d膮 baterie bez konieczno艣ci nowego Softa jak to wygl膮da w tych holenderskich rowerach

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *