Silnik BIONX – przer贸bka

Zacznij od obejrzenia  odcinka o przer贸bce na YT 馃檪

 

Dlaczego ten silnik?

Polecam ten silnik wszystkim majsterkowiczom, kt贸rzy buduj膮 rower do 1500W.  Silniczek jest tani do dostania na rynku wt贸rnym poniewa偶 ludzie sprowadzaj膮 rowery z tymi systemami jako uszkodzone, przerabiaj膮 je na zwyk艂e rowery i sprzedaj膮 ko艂a jako nie sprawdzone lub uszkodzone. Bardzo mo偶liwe 偶e s膮 faktycznie uszkozdone, ale nam to zupe艂nie nie przeszkadza!  Najcz臋艣ciej psuj膮 si臋 w tych systemach kontrolery, kt贸re s膮 wewn膮trz silnika, a my w艂a艣nie ten kontroler wyrzucamy! 

Silnik jest lekki (ok 4,5kg),  bezprzek艂adniowy (co czyni go bezawaryjnym), posiada czujniki halla (lepszy start od zera niz bezczujnikowy). Dobrze wygl膮da i dobrze pcha do 1500W 馃檪

O co chodzi w przer贸bce?

Przerabiamy ten silnik na zewn臋trzny kontroler i dodajemy mu zabezpieczenie termiczne przed przegrzaniem, a przy okazji rozbi贸rki wymieniamy 艂o偶yska na nowe. Tak przerobiony silnik mo偶emy pod艂膮czy膰 do dowolnego sterownika/kontorlera silnika BLDC obs艂uguj膮cego czujniki halla (wi臋kszo艣膰 to ma). O mocy w rowerach elektrycznych decyduje g艂贸wnie kontroler, tak偶e nie jeste艣my ograniczeni jedynie do ustawowych 250W. Ten silnik poci膮gnie nawet 1500W bez uszczerbku na zdrowiu 馃檪 Wi臋cej nie ma co 艂adowa膰 w ten silnik poniewa偶 o sprawnosci silnika decuduj膮 r贸wnie偶 u偶yte magnesy, a te s膮 niewielkie i pchanie nawet wi臋kszej mocy w ten silnik i tak nam znacz膮co nie poprawi osi膮g贸w.

Co nam b臋dzie potrzebne?

Na szcz臋艣cie ta lista nie jest d艂uga:

  • 艣ci膮gacz do 艂o偶ysk/k贸艂 pasowych na tyle du偶y aby chwyci艂 obw贸d silnika
  • opalarka/palnik
  • imad艂o
  • przew贸d LIYCY 8×0,25mm2 (1,5mb)
  • przew贸d 1,5mm2 w izolacji silikonowej (3×1,5mb)
  • pecionka/oplot poliestrowy
  • opaski kablowe
  • koszulki termokurczliwe
  • 艂o偶yska 6003 z luzem C3 2szt
  • zabezpieczenie termiczne 145stopni C
  • czujnik temperatury LM35
  • klej termoprzewodz膮cy powyzej 200stC
  • spray samochodowy czarny p贸艂mat (do felg, zderzakow itp)
  • m艂otek
  • nasadki/tulejki wo wybicia i wbicia lozysk
  • spryskiwacz z wod膮, szmatki

Galeria zdj臋膰.

Zach臋cam Was do bycia na bie偶膮co 馃檪 :

https://www.facebook.com/przybylak.marek

https://www.instagram.com/bikel.pl_marek

20 my艣li na temat “Silnik BIONX – przer贸bka”

  1. U mnie w BIONX-ie I generacji p臋k艂a obudowa od strony tarczy hamulcowej, gdyby kto艣 mia艂 silnik na cz臋艣ci, i chcia艂 odsprzeda膰 by艂bym wdzi臋czny.

  2. 艢wietna robota ! gratuluje 馃檪 zainspirowa艂e艣 mnie do z艂o偶enia rowerka 馃檪
    ciekawi mnie jakiego sterownika u偶ywasz dla takiego silnika?

    pozwodzenia w kolejnych projektach !
    czekam na opisy i filmy

    1. Hej – dzi臋ki 馃檪 polecam w艂asnor臋czne posk艂adanie e-bike’a bo to daje duzo frajdy 馃檪 do tego silnika to np sterownik GT500 30A 48V

  3. Witam interesuje mnie przer贸bka roweru Sparta ion to znaczy wyj臋cie wewn臋trznej elektroniki z ko艂a zast膮pienie zewn臋trzn膮 to znaczy sterownik plus manetka ewentualnie czujnik pas 偶eby mo偶na by艂o zastosowa膰 do tego roweru ka偶d膮 baterie bez konieczno艣ci nowego Softa jak to wygl膮da w tych holenderskich rowerach

  4. Hej,
    Czy jest mo偶liwo艣膰 zam贸wi膰 u Ciebie przerobienie silnika lub po prostu zakupi膰 przerobiony silnik?
    Najchetniej razem z zapleceniem w obr臋czy. Pozdrawiam

    1. Witam.
      Mam to samo pytanie mam rower z silnikiem elektrycznym bionx 1 generacji 36v ze zregenerowan膮 baterie bionx i powi臋kszon膮 pojemno艣膰 do 12 ah a w silniku podobno jaki艣 czujnik szwankuje i jest trudny do naprawienia, rower nie zawsze chce jecha膰, czy by艂a by mo偶liwo艣膰 zeby wys艂a膰 ko艂o z silnikiem do ciebie i 偶eby艣 go przerobi艂 na sterownik zewn臋trzny i dobra艂 do niego jaki艣 sterownik. Prosi艂bym o pomoc je艣li to mo偶liwe.

      Pozdrawiam

      1. Mam pytanie co jest nie tak z silnikiem ze jak jest zimny to prawie nie wspomaga, a jak postoji na sloncu i sie nagrzeje to dziala prawidlowo, wspomaga na maxa wtedy. Bateria jest zrgenerowana

  5. Fajnie wszystko wyt艂umaczy艂es 馃檪
    Jednak nie bardzo kumam, bo nie znam nawet jak funkcjonuje multimetr. Mo偶e by艣 zrobi艂 takie wprowadzenie do elektroniki potrzebnej na budow臋 e- roweru?
    Po za tym, mam pytania, czy dwa takie silniki z przodu i ty艂u po jednym mog臋 pod艂膮czy膰 np pod sabka typu 72080, czy potrzebowa艂 bym dwie baterie i dwa sterowniki?
    Nie stety nie mam jeszcze nawet 偶adnej e-hulajnogi a ju偶 mnie ma watowica 馃榾
    Zdr贸wka ep

  6. ich versuch Dich zu finden ist aber sehr schwer. Ich finde wie du alles machst toll !
    Verstehe auch nicht viel von Computer,vielleicht geht es doch noch mit uns,w眉rde mich sehr freuen
    Gru脽

  7. 脰ffentlich kommentieren鈥
    Rainer Alex
    Rainer Alex
    vor 3 Tagen
    Hallo Herr Silnik,habe einen 48 v Motor 3 Jahre alt und ist defekt. Er dreht sich nur mit sehr sehr viel Kraftauwand und Pip Pip jede Sekunde. Ich habe mir gedacht sie k枚nnten den Motor reparieren, ich finde auch keinen in Deutschland,die wollen nur austauschen. Meine frage wie kommen wir zusammen? mit freundlichen Gr眉脽en Rainer Se..锘

  8. Hej.Kupi艂bym taki przerobiony silnik zapleciony razem z kontrolerem bateria do konwersji roweru.
    Ja z koleji mog臋 wykonac oprzyrz膮dowanie do demontazu i monta偶u silnika.

  9. Hej. Jestem bardzo wdzi臋czny za twoj膮 wiedz臋. Dzi臋ki twojemu filmikowi uda艂o mi sie naby膰 ten w艂a艣nie silnik i tu mam pytanie do Ciebie. Potrzebuj臋 obejm臋 metalow膮 i p贸艂pier艣cienie do 艣ci膮gni臋cia pokrywy. Przeszuka艂em troch臋 internetu i dosz艂em do wniosku, 偶e najpro艣ciej b臋dzie zapyta膰 gdzie mo偶na je zdoby膰.

    1. Te p贸艂pier艣cienie wykona艂em sam wg mojego pomys艂u tak偶e nie s膮dz臋 偶eby艣 je znalaz艂 gdziekolwiek.
      Mog臋 Ci wys艂a膰 pliki DXF jesli chcesz to sobie sprawdzisz wymiary.

      1. Uda艂o si臋 otworzy膰. Wykorzysta艂em 艣ci膮gacz tr贸jramienny, pod艂o偶y艂em cienkie listewki pod 艂apy, zacis艂em z臋by i pu艣ci艂o. Jeszcze raz wielkie dzi臋ki za filmik, bardzo przydatny. 馃榿 Pozdrawiam

      2. Cze艣膰, mo偶esz udost臋pni膰 pliki, b臋d臋 bardzo wdzi臋czny. Planuje konwersje roweru g贸rskiego u偶ywanego tylko w mie艣cie na ko艂ach 26″. Jaki kontroler polecasz do binox-a II generacji, 偶eby go nie spali膰, ale wykorzysta膰 jego mo偶liwo艣ci?

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *