MPeV5 – uwagi dotyczące bezpieczeństwa podczas instalacji i użytkowania

Uwagi dotyczące bezpieczeństwa podczas instalacji komputera MPe do pojazdu oraz podczas codziennego użytkowania:

Instalując komputer MPe w swoim pojeździe zgadzasz się z wszystkimi uwagami zawartymi poniżej i akceptujesz je. Jeżeli się nie zgadzasz lub nie rozumiesz , którejś z uwag NIE instaluj komputera MPe do pojazdu!

Uwagi ogólne do instalacji

  • Komputer pokładowy MPe nie jest sterownikiem prędkości obrotowej silnika. Do wprawienia silnika w ruch, potrzebny jest zewnętrzny kontroler.
  • Jeżeli kontroler silnika będzie źle ustawiony, korby mogą się kręcić do tyłu !!! Koniecznie miej koło w powietrzu podczas pierwszego uruchomienia i uważaj na kolana i przewody, które mogą się wkręcić w korby!
  • Gdy korzystasz z funkcji wirtualnej manetki (podłączasz MPe w miejsce manetki w sterowniku), koniecznie miej koło w powietrzu podczas pierwszego uruchomienia, ponieważ źle ustawiony kontroler i komputer Mpe mogą spowodować, samoistną jazdę pojazdu !!!
  • Nie wolno montować modułu zasilającego „PowerPCB” na ścisk, pomiędzy innymi elementami, ponieważ od wibracji, może się przetrzeć izolacja i może dojść do zwarcia w instalacji.
  • Pojazd powinien mieć zainstalowany czujnik hamulca i jest to sprawdzane, przy włączeniu systemu MPe (symbol *) . Aby jechać, wciśnij na chwilę hamulec, aby potwierdzić skuteczność działania instalacji bezpieczeństwa.
  • Nie wolno doprowadzać urządzenia Mpe, do kontaktu z wodą.
  • Max. długość przewodu wyświetlacza to 1,5m. Powyżej tej długości, wyświetlacz może nie działać.
  • Wyświetlacze mogą mieć inny odcień bieli pomiędzy sobą i może być to widoczne, gdy spojrzymy jednocześnie na dwa wyświetlacze, umieszczone obok siebie.
  • Dane zapisują się automatycznie w momencie zatrzymania (prędkość = 0km/h). Jeżeli wyłączysz MPe podczas jazdy to dane, od ostatniego zatrzymania, mogą się nie zapisać.
  • Dla sterowników FOC (np. Sabvoton), funkcja tempomatu może działać niepoprawnie, ze względu, na prądową charakterystykę pracy
  • sterownika.

Uwagi do podłączania przewodów do płyty głównej MPe

  • Przewody w module PowerPCB oraz w module wyświetlacza mają takie same kolory – należy zwrócić szczególną uwagę podczas podłączania!
  • Komputer MPe nie posiada zabezpieczenia, przed odwrotną polaryzacją – uwaga na bieguny podczas podłączania ! – MOŻNA ZROBIĆ ZWARCIE I SPALIĆ INSTALACJĘ !
  • Ujemny biegun baterii B- w złączu nr 4, musi być zawsze podłączony, włącznik należy montować na plusie B+ w złączach 1 i 2 płyty głównej!
  • Najpierw należy podłączyć przewody od modułu „PowerPCB”, do płyty głównej, a dopiero potem do baterii ! W przeciwnym wypadku może dojść do zwarcia przewodów!
  • Należy upewnić się, żeby żaden włosek przewodu, nie zawędrował, do sąsiedniego złącza ! Może dojść do zwarcia instalacji!
  • Nie należy podłączać żadnego innego urządzenia, niż opisano w instrukcji.
  • Nie wolno pobierać ani jednego miliAmpera do zasilania czegokolwiek innego, niż opisano w instrukcji! (wykorzystując wewnętrzną przetwornicę 5V urządzenia MPe).
  • Nie wolno przekraczać napięcia zasilania – maksymalnie 150V prądu stałego.
  • Nie należy pod obwód włącznika podłączać urządzeń, których łączna wartość pobieranego prądu, przekracza 4A.
  • Podczas umieszczania przewodu w złączu płyty głównej, upewnij się, że „winda” złącza, jest całkowicie opuszczona.
  • Nie należy dokręcać zbyt mocno śrubek w złączach płyty głównej, gdyż można doprowadzić, do uszkodzenia przewodu lub gwintu w śrubce.
  • Po umieszczeniu przewodu w złączu płyty głównej i dokręceniu śrubki, lekko porusz przewodem, aby sprawdzić, czy jest dobrze dokręcony.
  • Koniecznie zabezpiecz przewód opaską kablową (do języczka obudowy), aby się nie wyszarpnął, ze złącza płyty głównej

Uwagi dotyczące korzystania z funkcji PAS (wspomagania podczas pedałowania, z użyciem czujnika kadencji)

  • Firma bikel.pl gwarantuje sprawność produktu oraz dokłada wszelkich starań, aby funkcja działała poprawnie. Nie można jednak przewidzieć każdej konfiguracji, w jakiej zostanie zastosowana funkcja wspomagania PAS i zagwarantować poprawności działania, w każdej konfiguracji.
  • Gdy instalujesz funkcję PAS, to koniecznie zainstaluj i użyj czujnika hamulca, aby rozłączyć napęd, w sytuacjach zagrożenia!
  • Niektóre czujniki PAS, dostępne na rynku, działają również, podczas kręcenia korbami do tyłu!
  • Gdy zainstalowano funkcję PAS, kręcenie korbami do tyłu, może również spowodować uruchomienie silnika! Nie wolno ustawiać prędkości startowej mniejszej, niż 3km/h.
  • Pchanie roweru do tyłu, powoduje kręcenie się korb. Działanie wsteczne niektórych czujników PAS I USTAWIONA NISKA PRĘDKOŚĆ STARTOWA, mogą skutkować uruchomieniem silnika!
  • Ciężkie konstrukcje mogą mieć problem z działaniem PAS w trybie do 250W, ze względu, na duże pobory prądu i duże opory przy
  • ruszaniu i toczeniu.

Odczyt temperatur:

  • Należy ustawiać temperaturę zabezpieczenia przed przegrzaniem, z ostrożnością należy również dołożyć termostat bimetaliczny, w obwód stacyjki sterownika.
  • Różne czujniki temperatury wykazują różną dokładność odczytu.
  • Dokładność odczytu dla czujnika KTY83 to +/- 10 stopni C ze względu na charakterystykę czujnika.
  • Dokładność odczytu dla czujnika LM35 +/-5 stopni C i tylko temperatury dodatnie.
  • Nie należy podłączać MPe i sterownika (np. Sabvotona) do tego samego czujnika temperatury w silniku (osobne komplety halli nie mają różnych czujników, mają jeden i ten sam czujnik, ale z dwoma (tymi samymi) przewodami, idącymi osobno do dwóch zestawów przewodów halli).
  • Domyślnie temperatura T1 przewidziana jest dla silnika i ma ustawiony próg odłączania, na 145 stopni C.
  • Domyślnie temperatura T2 przewidziana jest dla sterownika i ma ustawiony próg odłączania na 65 stopni C.
  • Aby MPe zabezpieczył pojazd przed przegrzaniem (odłączył napęd), musi być podłączona manetka gazu do MPe, a MPe do sterownika, w miejsce manetki gazu.

Bądźcie oczywiście na bieżąco 🙂 :

https://www.instagram.com/bikel.pl/

nasza grupa, dla fanów pojazdów elektrycznych

https://www.facebook.com/bikelpl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *