MPeV5 – uwagi dotyczące bezpieczeństwa podczas instalacji i użytkowania

Uwagi dotyczące bezpieczeństwa podczas instalacji komputera MPe do pojazdu, oraz podczas codziennego użytkowania:

Instalując komputer MPe w swoim pojeździe zgadzasz się z wszystkimi uwagami zawartymi poniżej i akceptujesz je. Jeżeli się nie zgadzasz lub nie rozumiesz , którejś z uwag NIE instaluj komputera MPe do pojazdu!

Uwagi ogólne do instalacji

  • Komputer pokładowy MPe nie jest sterownikiem prędkości obrotowej silnika. Do wprawienia silnika w ruch potrzebny jest zewnętrzny kontroler.
  • Jeżeli kontroler silnika będzie źle ustawiony korby mogą się kręcić do tyłu!!!! Koniecznie miej koło w powietrzu podczas pierwszego uruchomienia i uważaj na kolana i przewody które mogą się wkręcić w korby!
  • Gdy korzystasz z funkcji wirtualnej manetki (podłączasz MPe w miejsce manetki w sterowniku) koniecznie miej koło w powietrzu podczas pierwszego uruchomienia ponieważ źle ustawiony kontroler i komputer MPe mogą spowodować samoistną jazdę pojazdu !!!!!!!
  • Nie wolno montować modułu zasilającego „PowerPCB” na ścisk pomiędzy innymi elementami ponieważ od wibracji może się przetrzeć izolacja i może dojść do zwarcia w instalacji.
  • Pojazd powinien mieć zainstalowany czujnik hamulca i jest to sprawdzane przy włączeniu systemu MPe (symbol *) . Aby jechać wciśnij na chwilę hamulec, aby potwierdzić skuteczność działania instalacji bezpieczeństwa.
  • Nie wolno doprowadzać urządzenia MPe do kontaktu z wodą
  • Max. długość przewodu wyświetlacza to 1,5m. Powyżej tej długości wyświetlacz może nie działać.
  • Wyświetlacze mogą mieć inny odcień bieli pomiędzy sobą i może być to widoczne, gdy spojrzymy jednocześnie na dwa wyświetlacze umieszczone obok siebie.
  • Dane zapisują się automatycznie w momencie zatrzymania (prędkość = 0km/h). Jeżeli wyłączysz MPe podczas jazdy to dane od ostatniego zatrzymania mogą się nie zapisać.
  • Dla sterowników FOC (np. Sabvoton) funkcja tempomatu może działać niepoprawnie ze względu na prądową charakterystykę pracy sterownika.

Uwagi do podłączania przewodów do płyty głównej MPe

  • Przewody w module PowerPCB oraz w module wyświetlacza mają takie same kolory – należy zwrócić szczególną uwagę podczas podłączania!
  • Komputer MPe nie posiada zabezpieczenia przed odwrotną polaryzacją – uwaga na bieguny podczas podłączania!! – MOŻNA ZROBIĆ ZWARCIE I SPALIĆ INSTALACJĘ
  • Ujemny biegun baterii B- w złączu nr 4 musi być zawsze podłączony, włącznik należy montować na plusie B+ w złączach 1 i 2 płyty głównej!
  • Najpierw należy podłączyć przewody od modułu „PowerPCB” do płyty głównej, a dopiero potem do baterii !!!!!!!!!!!!!!!!! W przeciwnym wypadku może dojść do zwarcia przewodów!
  • Należy upewnić się, że żaden włosek przewodu nie zawędrował do sąsiedniego złącza!! Może dojść do zwarcia instalacji!
  • Nie należy podłączać żadnego innego urządzenia niż opisano w instrukcji.
  • Nie wolno pobierać ani jednego miliAmpera do zasilania czegokolwiek innego niż opisano w instrukcji! (wykorzystując wewnętrzną przetwornicę 5V urządzenia MPe).
  • Nie wolno przekraczać napięcia zasilania.
  • Nie należy pod obwód włącznika podłączać urządzeń, których łączna wartość pobieranego prądu przekracza 4A
  • Podczas umieszczania przewodu w złączu płyty głównej upewnij się ze „winda” złącza jest całkowicie opuszczona.
  • Nie należy dokręcać zbyt mocno śrubek w złączach płyty głównej, gdyż można doprowadzić do uszkodzenia przewodu lub gwintu w śrubce.
  • Po umieszczeniu przewodu w złączu płyty głównej i dokręceniu śrubki lekko poszarpnij przewodem, aby sprawdzić czy jest dobrze dokręcony.
  • Koniecznie zabezpiecz przewód opaską kablową (do języczka obudowy), aby się nie wyszarpnął ze złącza płyty głównej.

Uwagi dotyczące korzystania z funkcji PAS (wspomagania podczas pedałowania, z użyciem czujnika kadencji)

  • Funkcja PAS jest domyślnie wyłączona dla twojego bezpieczeństwa. Firma bikel.pl nie bierze odpowiedzialności za jej użycie – włączasz tę funkcję na własną odpowiedzialność. Firma bikel.pl gwarantuje sprawność produktu oraz dokłada wszelkich starań, aby funkcja działała poprawnie. Nie można jednak przewidzieć każdej konfiguracji w jakiej zostanie zastosowana funkcja wspomagania PAS i zagwarantować poprawności działania w każdej konfiguracji.
  • Gdy instalujesz funkcję PAS to koniecznie zainstaluj i użyj czujnik hamulca, aby rozłączyć napęd w sytuacjach zagrożenia!!!!
  • Niektóre czujniki PAS dostępne na rynku działają również podczas kręcenia korbami do tyłu!!!
  • Gdy zainstalowano funkcję PAS kręcenie korbami do tyłu może również spowodować uruchomienie silnika!!! Nie wolno ustawiać prędkości startowej mniejszej niż 3km/h
  • Pchanie roweru do tyłu powoduje kręcenie się korb. Działanie wsteczne niektórych czujników PAS I USTAWIONA NISKA PRĘDKOŚĆ STARTOWA mogą skutkować uruchomieniem silnika!
  • Ciężkie konstrukcje mogą mieć problem z działaniem PAS w trybie do 250W ze względu da duże pobory prądu i duże opory przy ruszaniu i toczeniu.

Odczyt temperatur:

  • Należy ustawiać temperaturę zabezpieczenia przed przegrzaniem z ostrożnością, należy również dołożyć termostat bimetaliczny w obwód stacyjki sterownika.
  • Różne czujniki temperatury wykazują różną dokładność odczytu.
  • Dokładność odczytu dla czujnika KTY83 to +/- 10stC ze wzgledu na charakterystukę czujnika.
  • Dokładność odczytu dla czujnika LM35 +/-5 stopni i tylko temperatury dodatnie.
  • Nie należy podłączać MPe i sterownika (np.. Sabvotona) do tego samego czujnika temperatury w silniku (osobne komplety halli nie mają róznych czujników, mają jeden i tem sam czujnik, ale z dwoma (tymi samymi) przewodami idącymi osobno do dwóch zestawów przewodów halli)
  • Domyślnie temperatura T1 przewidziana jest dla silnika i ma ustawiony próg odłączania na 145 stopni C
  • Domyślnie temperatura T2 przewidziana jest dla sterownika i ma ustawiony próg odłączania na 65 stopni C
  • Aby MPe zabezpieczył pojazd przed przegrzaniem (odłączył napęd) musi być podłączona manetka gazu do MPe, a MPe do sterownika w miejsce manetki gazu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *