MPeV5 – oprogramowanie, aktualizacje

Aktualna wersja oprogramowania do pobrania tutaj:

POBIERZ

Cały czas pracujemy i udoskonalamy działanie naszego systemu MPe. Jak każdy komputer, również i MPeV5 posiada oprogramowanie, które będzie aktualizowane.

Tutaj znajdziesz historię aktualizacji oraz najświeższą wersję.

Do aktualizacji oprogramowania służy aplikacja Xloader, którą można pobrać ze strony: http://xloader.russemotto.com/ lub klikając tutaj
(hasło do archiwum to: bikel)

Aby połączyć komputer MPeV5 z komputerem PC (w celu aktualizacji oprogramowania), należy użyć modułu FTDI, ktróy można nabyć w sklepie pod adresem:
https://shop.bikel.pl/pl/p/Modul-do-konfiguracji-PC-i-programowania/46

Poniżej procedura aktualizacji oprogramowania:

Widok programu Xloader
  1. Przy pierwszym podłączaniu programatora do komputera jest wymagane połączenie z internetem w celu automatycznej instalacji sterowników
  2. Należy podłączyć moduł FTDI do płyty głównej i komputera PC (pojazd powinien być włączony, a komputer MPe zasilany z baterii roweru).
  3. W programie należy wskazać plik z oprogramowaniem MPe, który posiada rozszerzenie *.hex .
  4. W polu „Device”, należy wybrać urządzenie Uno(Atmega328).
  5. Należy wybrać port COM (na każdym komputerze, moduł FTDI instaluje się pod innym numerem – należy wybrać właściwy dla siebie).
  6. W polu Baud rate wpisujemy: 115200.
  7. Klikamy Upload i czekamy na potwierdzenie, które pojawi się na dolnym pasku programu.
  8. Odłączamy moduł FTDI od komputera i płyty głównej MPe.
  9. Gotowe 🙂

Wersja dla oprogramowania EbikeX na Android od Mitara z forum pojazdyelektryczne.org do pobrania tutaj.

Historia zmian:

Wer.Data wydaniaHistoria zmian
5.0102019-10-26Poprawa współpracy z aplikacją MPeBT:
-od teraz prędkość ma wartość dziesiętną
-możliwość aktywowania / deaktywowania
trybu drogowego (ogr mocy 250W 25km/h)
z poziomu aplikacji bluetooth MPeBT
-ulepszenie działania parametru
konfiguracyjnego nr 52 „BT_BUTTONS”
5.0092019-09-19UWAGA: Po aktualizacji do tej wersji
należy ustawić parametry konfiguracyjne
nr 6 oraz nr 35 (opcja auto-legal oraz max.
prędkość na trybie 4)

– zmiana działania ekranu
konfiguracyjnego na wyświetlaczu
(od teraz wszystko da się ustawić
z poziomu wyświetlacza)

– dodanie trybu auto legal przy starcie

– możliwość definiowania maksymalnej
prędkości dla trybu 4 wspomagania

– dodanie do aplikacji MPeSET funkcji
zczytania wszystkich parametrów na raz

– dystans dzienny (trip) na bluetooth
jako 0.0 (dodano część dziesiętną)

– poprawa szybkości działania
ustawień przez usb/serial/bt
5.0082019-08-25– poprawa szybkości reakcji manetki na
5 stopniu wspomagania
5.0072019-08-19– poprawa napięć dla ustawianych parametrów
TOT
– szybsze wygasanie PAS po ustaniu
pedałowania
5.0062019-06-10 – dużo więcej danych wysyłanych na bluetooth,
współpraca z najnowszą aplikacją
MPeBT v1.2

– zdecydowania płynniejsza praca
wspomagania PAS i łatwiejsze ustawienie
suwakami w aplikacji MPeSET

– zlikwidowanie szarpnięcia PAS, po
chwilowym zaprzestaniu pedałowania
i ponownym zapedałowaniu

– zlikwidowanie szarpnięcia PAS, po
chwilowym wciśnięciu hamulca

– dodanie potwierdzenia
zwolnienia / puszczenia manetki gazu,
po użyciu hamulca, przy aktywacji tempomatu i
przy zmianie trybów (można
dezaktywować w MPeSET)

– możliwość aktywacji ograniczenia manetki
gazu w trybach wspomagania. Każdy tryb
dowolnie (z poziomu aplikacji MPeSET)

– od teraz nie można wyłączyć widoczności
trybów wspomagania na pierwszym
ekranie – są zawsze widoczne i działają na
PAS lub ograniczenie manetki

– dołożenie zerowania wskazania prądu z
aplikacji MPeSET (2304 5)

– rezygnacja z odświeżania ekranu co 3 minuty
i wracania do ekranu głównego

– w aplikacji MPeBT można używać
przycisków +/- do zmiany trybów, po
jednokrotnym naciśnięciu (przydaje się, gdy
nie ma ani wyświetlacza ani smartfona
na kierownicy)


Po aktualizacji z wersji wcześniejszych
do tej wersji należy pobrać aplikację
MPeSET w wersji 1.2,
a następnie ustawić w aplikacji

MPeSET v1.2 parametry :
BT_BUTTONS,THR_LIMIT_ON, THR_LIMIT_1
,THR_LIMIT_2,THR_LIMIT_3, THR_LIMIT_4
,THR_LIMIT_5,THR_RESET_ON
Bez tego zachowanie urządzenia może
być nieprzewidywalne.
5.0052019-06-04– dopasowanie do współpracy z najnowszą
aplikacją MPeBT v1.1 (zamiana wskazania
prądu na wskazanie temperatury 1 oraz
dodanie wskazania trybu wspomagania)
5.0042019-05-22– poszerzenie tolerancji na zakłócenia i szumy
w instalacji czujnika prądu
– od teraz przełączanie między trybami
legalny/sport odbywa się między stopniami
wspomagania 3/4, a nie 5/1
– od teraz prędkość maksymalna nie zapisuje
się do pamięci, tylko po ponownym włączeniu
MPe będzie 0.0km/h
5.0032019-05-17– dodanie obsługi czujników temperatury
pracujących na wspólnej masie, z czujnikami
halla, np. w silniku Mxus 3K Turbo
5.0022019-05-06– optymalizacja zliczania cykli ładowania
– optymalizacja wskazania odczytu napięcia i
prądu > 100
5.0012019-04-25– poprawa filtracji zakłóceń odczytu prądu
– poprawa działania zabezpieczenia termicznego
5.0002019-03-20Pierwsze oficjalne wydanie oprogramowania


Jeśli i Tobie nasuwają się pomysły, na udoskonalenie systemu MPe lub jego poprawę, jesteśmy zawsze otwarci. Skontaktuj się z nami, za pomocą formularza, umieszczonego na tym blogu.

Bądźcie na bieżąco 🙂 :

https://www.instagram.com/bikel.pl/

https://www.facebook.com/bikelpl

nasza grupa, dla fanów pojazdów elektrycznych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *