MPeV5 – oprogramowanie, aktualizacje

Jak każdy komputer również i MPeV5 posiada oprogramowanie, które będzie aktualizowane. Tutaj znajdziesz historię aktualizacji oraz najświeższą wersję.

Do aktualizacji oprogramowania służy aplikacja Xloader, którą można pobrać ze strony: http://xloader.russemotto.com/ lub klikając tutaj
(hasło do archiwum to: bikel)

Aby połączyć komputer MPeV5 z komputerem PC w celu aktualizacji oprogramowania należy użyć modułu FTDI, ktry można nabyć w sklepie pod adresem https://shop.bikel.pl/pl/p/Modul-do-konfiguracji-PC-i-programowania/46

Poniżej procedura aktualizacji oprogramowania

Widok programu Xloader
  1. Należy podłączyć moduł FTDI do płyty głównej i komputera PC (pojazd powinien być włączony, a komputer MPe zasilany z baterii roweru)
  2. W programie należy wskazać plik z oprogramowaniem MPe, który posiada rozszerzenie *.hex
  3. W polu „Device” Należy wybrać urządzenie Uno(Atmega328)
  4. Należy wybrać port COM (na każdym komputerze moduł FTDI instaluje się pod innym numerem – należy wybrać właściwy dla siebie)
  5. W polu Baud rate wpisujemy 115200
  6. Klikamy Upload i czekamy na potwierdzenie, które pojawi się na dolnym pasku programu
  7. Odłączamy moduł FTDI od komputera i płyty głównej MPe
  8. Gotowe 🙂

Aktualna wersja oprogramowania do pobrania tutaj:

POBIERZ

Wersja dla oprogramowania EbikeX na Android od Mitara z forum pojazdyelektryczne.org do pobrania tutaj.

Historia zmian:

WersjaData wydaniaHistoria zmian
5.0082019-08-25-poprawa szybkości reakcji manetki na
5 stopniu wspomagania
5.0072019-08-19-poprawa napięć dla ustawianych parametrów
TOT
-szybsze wygasanie PAS po ustaniu
pedałowania
5.0062019-06-10 -dużo więcej danych wysyłanych na bluetooth,
współpraca z najnowszą aplikacją
MPeBT v1.2

-zdecydowania płynniejsza praca
wspomagania PAS i łatwiejsze ustawienie
suwakami w aplikacji MPeSET

-zlikwidowanie szarpnięcia PAS po
chwilowym zaprzestaniu pedałowania
i ponownym zapedałowaniu

-zlikwidowanie szarpnięcia PAS po
chwilowym wciśnięciu hamulca

-dodanie potwierdzenia
zwolnienia / puszczenia manetki gazu,
po użyciu hamulca, przy aktywacji tempomatu i
przy zmianie trybów (można
dezaktywować w MPeSET)

-możliwość aktywacji ograniczenia manetki
gazu w trybach wspomagania. Każdy tryb
dowolnie (z poziomu aplikacji MPeSET)

-od teraz nie można wyłączyć widoczności
trybów wspomagania na pierwszym
ekranie – są zawsze widoczne i działają na
PAS lub
ograniczenie manetki

-dołożenie zerowania wskazania prądu z
aplikacji MPeSET (2304 5)

-rezygnacja z odświeżania ekranu co 3 minuty
i wracania do ekranu głównego

-w aplikacji MPeBT można używać
przycisków +/- do zmiany trybów po
jednokrotnym naciśnięciu (przydaje się, gdy
nie ma ani wyświetlacza, ani smartfona
na kierownicy)


Po aktualizacji z wersji wcześniejszych
do tej wersji należy pobrać aplikację
MPeSET w wersji 1.2,
a następnie ustawić w aplikacji

MPeSET v1.2 parametry :
BT_BUTTONS,THR_LIMIT_ON, THR_LIMIT_1
,THR_LIMIT_2,THR_LIMIT_3, THR_LIMIT_4
,THR_LIMIT_5,THR_RESET_ON
Bez tego zachowanie urządzenia może
być nieprzewidywalne.
5.0052019-06-04-dopasowanie do współpracy z najnowszą
aplikacją MPeBT v1.1 (zamiana wskazania
prądu na wskazanie temperatury 1, oraz
dodanie wskazania trybu wspomagania)
5.0042019-05-22-poszerzenie tolerancji na zakłócenia i szumy
w instalacji czujnika prądu
-od teraz przełączanie między trybami
legalny/sport odbywa się między stopniami
wspomagania 3/4 a nie 5/1
-od teraz prędkość maksymalna nie zapisuje
się do pamięci tylko po ponownym włączeniu
MPe będzie 0.0km/h
5.0032019-05-17-dodanie obsługi czujników temperatury
pracujących na wspólnej masie z czujnikami
halla np. w silniku Mxus 3K Turbo
5.0022019-05-06-optymalizacja zliczania cykli ładowania
-optymalizacja wskazania odczytu napięcia i
prądu > 100
5.0012019-04-25-poprawa filtracji zakłóceń odczytu prądu
-poprawa działania zabezpieczenia termicznego
5.0002019-03-20Pierwsze oficjalne wydanie oprogramowania

Bądźcie na bieżąco 🙂 :

https://www.facebook.com/przybylak.marek

https://www.instagram.com/bikel.pl_marek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *